sprawy organizacyjne
- Potwierdzanie zgodności dokumentów z oryginałem – następuje po dokonaniu w kasie Urzędu opłaty skarbowej w kwocie 5 zł od każdej rozpoczętej strony.
- Stwierdzenie własnoręczności podpisu – następuje po dokonaniu w kasie Urzędu opłaty skarbowej w kwocie 9 zł od każdego podpisu.
- Protokół z oświadczenia ostatniej woli na wypadek śmierci– testament allograficzny zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego może być sporządzony przez burmistrza, sekretarza gminy lub kierownika urzędu stanu cywilnego.
Testator w obecności dwóch świadków (osób obcych, dla których nie przewiduje się żadnych korzyści w testamencie) składa do protokołu oświadczenie swojej ostatniej woli na wypadek śmierci.
Za sporządzenie protokołu pobierana jest opłata stała w kwocie 22 złotych (płatna w kasie Urzędu przed dokonaniem czynności).